onsdag 21 januari 2009

Fringe s01e11


Årets mest efterlängtade julklapp i efterskott var nog nya avsnittet av Fringe. Hur länge väntade jag egentligen? Kanske ungefär over 9000 dagar. Iaf, nu är det här, och nu har jag nyss sett.
Låt mig först och främst påminna alla om det där avsnittet av X-Files när Mulder och Scully typ fastnar i en svamp och trippar loss som fan genom hela avsnittet. Det avsnittet har förstört så mycket teve för mig att jag helst bara vill gråta och döda Chris Carter (gillar dock alla andra avsnitt av X-Files. såså). Numera kan jag inte se ett enda avsnitt av teveserie som inleds med att karaktär X blir drogad utan att tänka, 'jahapp, då kan man ju bortse från resterande 45 minuter eftersom allting bara är en drööööööööööm'. Förstå min frustration, och förstå också varför det tog så lång tid innan jag lärde mig älska Bret Easton Ellis. Iaf, som man kan förstå så började senaste avsnittet av Fringe med att Olivia blev kidnappad och får en injektion i ryggmärgen, för att sedan fly och blablabla. and so it goes liksom. Eftersom avsnittet slutade med typ en cliffhanger så antar jag att the dream goes on and on because it's the dream that never ends, some people started dreaming it, not knowing what it was. osvosv. så man lär väl få se nästa vecka om min oro är befogad.

men det känns ändå väldigt bra att Fringe är tillbaka, Har saknat Joshua och alla tokerier.

Inga kommentarer: