onsdag 1 oktober 2008

Sanctuary


Anledningen till varför jag aldrig (!) kommer kolla på Sanctuary trots att jag älskar sci-fi.

Sanctuary, the first broadcast caliber Sci-Fi series developed specifically for the Internet and the first to be filmed entirely on Green Screen, stars Amanda Tapping as Dr. Helen Magnus, one of the first female doctors in the Royal College during Victorian England. Dr. Magnus takes over her fathers' sanctuary for supernatural creatures, collected from all over the world.

Ew, hur tänker dom när de använder green screen som en USP? Hur? Dessutom, tror de verkligen att bara för att det heter green screen ska vi tro att det är något bättre än blue screen? eller kanske tillochmed något helt annat? plz motherfucker, jag är fan inte dum i huvudet.
En sak till. "developed specifically for the internet" och "green screen" låter i mina öron som "vi har ingen budget, at all. serre, vi låter chatbots skriva våra manus."

Snälla kan inte nån kolla på Sanctuary och berätta för mig om hur kasst det är. Jag vill bara inte utsätta min fragila hjärna för mer skräp sen jag såg senaste två avsnitten av Big Bang Theory (laugh tracken dödar mig). ok. kthnx.

Inga kommentarer: