onsdag 29 oktober 2008

True blod s01308

första halvan var kanske lite seg, men fan vad det tog sig mot slutet! saker man gillar med True Blod!

tokiga hattarna som kyrktanterna har på sig
meta-tv när de pratade om heroes
tjockisvampyren som bara vill bli älskad
bill med löshuggtänder



HÄHÄ!

Och folk hävdade att Allan Ball hade gått och blivit galen efter piloten. shame on you doubters, shame on you. camp är det nya svarta!

kollade på Heroes sen och blev besviken. gillade när Sylar var tokroli och nu är han bara toki (not camp). jag hoppas Heroes dör och aldrig återvänder (finns möjlighet, sista avsnittet har ännu ingen titel) och att serier som Jericho, Carnivalé och Veronica Mars återuppstår och håller samma kvalle som första säsongerna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det var så synd om ensamma tjockisbögvampyren! han var säkert ensam och ledsen när han var människa, och nu när han är vampyr är han ensam och ledsen FOREVER. och som lök på laxen kommer de onda pundarna och kastar silvernät på honom.

nu kommer jag på hur mycket jag saknar grannbögdemonerna i "reaper" också. den ena var ju han den sleazy detektiven från veronica mars. vinnie?

heroes tröttnade jag verkligen på efter s2. det var kul att kristen bell gick omkring och var taskig med blixtbollar, men det var allt. jag skulle vilja att de flyttade fokus till henne istället, och dumpar claire. hennes pappa får gärna skjuta flygkillen med en luftvärnskanon också. det vore roligare med hjältar som inte är så platta och endimensionella.

apropå det undrar jag verkligen hur gay watchmen kommer att bli. troligen totalt gay, eftersom de alltid lyckas gaya till allt som stackars alan moore gör. han skickar alltid tillbaka pengarna och tvingar dem att ta bort hans namn från filmerna.

house var spännande idag, Grejen Som Alla Väntat På hände nästan.

och goddamn jävla the shield alltså, VIC MACKEY! jag säger bara VIC MACKEY! det är så bra att de bestämt att detta är sista säsongen trots att den går asbra. och det är ett sånt totalt jävla misärkaoshelvete för alla inblandade.

sons of anarchy också, alltså faaaaan så bra den är. ron perlman, katey sagal och mitch pileggi. och det är samma writer som the shield. katey sagal är snooorbra som konspirerande bikermorsa. så jävla bra persongalleri också, en nekrofilbiker och en elvisimitatörbiker. och en skotsk biker som man inte förstår ett ord av. han låter värre än groundskeeper willie. ba "OOOCH mah bairn beh daaid mon". som trainspotting fast värre. och så JÄVLA bra grejer som händer också, alla som ser den ba "haha, jag förstår nog att karaktär X kommer att komma tillbaka senare i säsongen VA VAD GÖR HAN NU NEJNEJNEJ AAAH". typ helt jävla bra.

nico sa...

ååh, prata inte om en massa teveserier som jag inte sett, har redan schemat späckat. får inte börja kolla på nya grejer!

jag är ganska pepp på watchmen, trailer är skön med smashing pumpkins liksom. men ok. den lär ska suga monumentalt. tyckte inte om V för vendetta och league of extrodinary gentlemen var inte heller så bra.

vaddå, vad hände i house, var det äntligen lupus eller?

haha visste itne ens om att the shield fortfarande sändes. tyckte aldrig om det direkt, men jag gilalde inte sopranos heller så.. något med de där männen som är otroligt ointressant.

maya sa...

Jag gillar när Bill kravlar upp ur graven & de börjar knulla vilt mitt på kyrkogården. Best. episode. ever.