måndag 6 oktober 2008

True Blood s01e05


True Blood har verkligen kommit en lång väg på enbart fem avsnitt. Tror till och med att det är min nya favoritserie. Alla de där små detaljer, "you scream icecream", "fangtasia", sopsex och aidsburgers gör det så värt! Jag tycker till och med om sookies puckade bror Jason. Han är liksom lite gullig nånstans där inne i smeten av idioti och white trash-personlighet.

Älskade senaste avsnittet, fanns inget jag skulle vilja ändra på (förutom sookies klänning i den första scenen såklart). fast ok. skulle kanske vilja ändra på att you know who låg död på köksgolvet i allra sista scenen.

btw, calling it now att barägaren antingen är en varulv eller har blivit uppfostrad av ett pack vilda hundar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

slutet!!! jag dog!!! jag dör fortfarande!!! :CCC

och btw, haha jag flabbade så mycket när bill bah "fangtasia" och sookie bah EHHH "FÄÄNGTÄÄÄJSCHA???" haha åh, bäst. fast det var ju i förra avsnittet, men ändå.

nico sa...

haha, ja men u scream icescream är ju bra mycket bättre ordvits tycker jag!

tyckte också slutet var ledsamt, hoppas hon inte är död, men lär ska vara.

Anonym sa...

eller en collie? shapeshifter i'll say.

nico sa...

ja de nämnde ju att shapeshifters existerade så det kan nog vara sant.