lördag 13 september 2008

Fringe


Har nyss sett klart första premiärsavsnittet av Fringe. Gick in med en del förväntningar, och blev till en början lite orolig (kändes lostigt) men så fort Joshua Jacksons karaktär Peter introducerades blev jag glad i själen och jag ser stora shippermöjligheter i Fringe. Den blivande shipperfandomen är inte det enda som kopplar ihop Fringe med X-files, det är också det faktum att serien handlar om paranormala skojigheter, och kanske ännu mer konspirationsteorier än X-files.

Det känns efter premiärsavsnittet som om Fringe går in säsong 6-9 av X-files och parkerar sig ganska bra där. Såklart fanns det vissa knasigheter som löstes med vad Joss Whedon kallar för flobbotinum (ett objekt eller en karaktärsdriven händelse som inte riktigt kan förklaras med rim och reson men är viktigt för storyns utveckling) men man har översende. Jag förutspår härmed att 'fula platsnamnen i scenen-grejen' kommer försvinna efter fem avsnitt. Tattigt sätt att använda den enorma budget Fringeproduktionen har.

Ser fram emot nästa avsnitt!

5 kommentarer:

masha sa...

ikväll när jag kommer hem från jobbet ska jag titta på första avsnittet!

nico sa...

ååh. psyched! alltså det är lite segt i början men jag gillade det fan. har höga förhoppningar inför kommande avsnitt. verkar som det kan bli mycket konspiration.
dessutom, scenen med kossan och tokiga vetenskapsmannen, när de tittar på barnprogram, så roli!

Anonym sa...

ibland kändes det som att de var onödigt övertydliga med vissa grejer, men all in all måste jag säga att det var mycket spännande! håller med dig och att avsnittet bara uppades som fan när joshua j kom in. jag förutspår fett många shipper moments mellan de två in the future heheheh. fan vad kul med konspirationsteorier och wacky haha jag tänkte just skriva supernaturliga. supernatural. vad heter det? övernaturliga grejer!

haha ja, kossan och svamp bob fyrkant var lol!

fast jag tycker nog att tjejen snarare påminner om cate blanchett. lite.

Anonym sa...

plus!!! älska ondingen i röd page och cool superarm!

nico sa...

haha, jaa, precis! allting du sa! så sant! och övermorgon komer andra avsnittet. tror det blir mycket bra då, inte så långt liksom, för ibland kändes det lite segt. inte så konstigt heller, avsnittet var väl nästan två timmar långt?