fredag 19 september 2008


Är sjuk och kollar på Dawsons Creek. Älskar att redan i de första sex avsnitten hintas om grejer som äger rum flera säsonger senare. Fan, det är så jävla bra med tv-serier där skaparna faktiskt har en plan och inte bara hittar på längst vägen (Weeds).

Dessutom slår det mig varje gång jag kollar på Dawsons Creek hur otroligt vågad den serien måste ha varit och fortfarande är till vis del. Liksom hallå, ateism, tonårssexualitet, interracial-förhållanden, homosexualitet, schizofreni med mera. Amazing!

5 kommentarer:

Anonym sa...

när jag avslutat mina studier/blivit arbetslös i början av nästa månad tänker jag beta av hela serien. jag har ju självklart redan sett en del så min fråga till dig är om du rekommenderar mig att börja med säsong ett eller senare säsonger på en gång?

nico sa...

yey! alltså, jag gillar ju egentligen mest säsong tre och framåt för då är det inte lika mycket dawson <3 joey. men man ska nog ändå se om hela serien från början för de två första säsongerna är så otroligt sexfixerade och högtravande. dessutom ör det ju en massa knasavsnitt i ettan och alla är så små och söta!
man kan köpa boxen på amazon och även inräknat frakt är det bra mycket cheapare än discshop. svårt att få tag på dawsons creek på torrents, typ ingen som seedar..

Anonym sa...

nej, jag har märkt det! har för mig att jag föröskte mig på att ladda ner serien för något år sedan men att det var samma sak då. jag förstår inte varför? ska kolla in amazon. tack för tipset, kommer börja med ettan. vet inte om jag skulle pallat någonting annat i vilket fall. jag kommer höra av mig när jag börjat kolla... hehe.

nico sa...

ja om jag minns rätt var den halva priset av dischop om inte mer. har för mig det gick på dryga 700 spänn. och på dischop kostar den väl nästan 2000? gick fort att få hem med, tog drygt fem dagar.

Anonym sa...

ja, den kostar runt 2000 spänn på discshop. den finns dessutom inte ens i lager. sugit. ska kolla in amazon! tack för tipset, är lite lost när det kommer till sånt. har tex aldrig köpt någonting på e-bay. haha.