fredag 12 september 2008

Halloween

snart är det dags att än en gång försöka införliva den amererikanska traditionen med utklädning och pumpkarvning i sveriges dödstrista alla helgona-klimat. Förra året blev det ingen maskerad för mig så det här året är det ett absolut måste. bra grejjer är också att min bff Lisa är typ världens bästa på att sy och också delar min entusiasm för halloweenmaskeradsfest.
funderar lite på vad man ska klä ut sig till, har kollat på something awful för att få inspiration. det är liksom lättare att tänka vad man inte vill vara, tex sexy nurse, katt eller kanin. finns typ två olika kategorier av saker jag peppar på att klä ut mig till, populärkulturell referens eller livlöst objekt (tänkt tetrisblock). hade också vart skoj att köra tema med flera personer.
eftersom jag är helt pagig och rödhårig och bra peruker är asdyra så måste jag klä ut mig till någon med mitt hår, en hatt eller kartong över huvudet. vet inte så många, håret är inte tillräckligt långt för att vara scully och dessutom har jag ingen mulder. vill inte vara mystique eller poison ivy. hm. kan verkligen tänka mig att vara typ soldat i BSG, men tror inte någon kommer fatta. ååh, det finns så mycket att välja på och så lite tid. vill inte heller vara genrekategori, typ "jag är tjej från 20talet", eller "hej, jag är typ goth".

1 kommentar:

masha sa...

jag har ju byggt ett tetris-t!

bsg-karaktär vore grymt men det är ju lite tråkigt. jag tänker satsa på att freak out mycket i år.