tisdag 16 september 2008

weeds, 90210

innovativt användande av lensflare


Är glad över att weeds säsongsavlutningen faktiskt bjöd på många fina överaskningar. tänker att de läste min blog och filmade om i sista minuten!

Scenen mellan och Doug och Andy var perfektion ut i fingerspetsarna. Jag gillade också början på badkarsscenen, fast när det övergick i värsta montaget blev mina kinder röda av all skam! OM man nu nödvändigtvis måste göra montage bör man vara Joss Whedon eller Allan Ball (sista scenen i sfu, ohmygod) inte Jenji Kohan.

Föresst, är det meningen att man ska kolla på 90210 bara för att genierna bakom Freaks & Geeks är massivt involverade? Arghh. Det tar verkligen emot. Alltså, verkligen. Tyckte aldrig om 90210, var mer en my so called life-tjej. Men Freaks and Geeks <3, åååh. Vet inte. Känner ingen som ser det heller så jag kan liksom inte fråga om det är bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha höst semester skotrar, det är så kul.

weeds var förvånansvärt fint! tyckte om scenen med doug och andy såklart men även den med nancy i bilen. :C

asså 90210, jag har sett det, herre. jag vet inte, så himla oc fast ännu mer ytligt. så är det så tard att brenda och kelly är med haha. asså har svårt för sådana där tonårsserier. gossip girl liksom big nono.

nico sa...

ja, nej precis, jag gillar varken gossip girl eller oc. det får gärna vara teen men de måste vara quirky och smart.