söndag 7 september 2008

Hancock

"Aw, hell no!"

Will Smith behöver sluta producera filmer och troligtvis sluta vara med i filmer. Speciellt behöver han sluta producera filmer som faktiskt hade kunnat vara bra om han bara inte hade producerat dem! Jag pekar på er blockbuster-produktioner som I, Robot, I Am Legend och Hancock. Bara det faktum att Will Smiths karaktärer alla måste säga "Aw, hell no!" får mig att må fysiskt illa och kräkas lite i munnen.

Men ok, erkänner att jag inte är helt säker på att Hancock hade kunnat vara bra film om Will Smith inte hade varit inblandad. Filmen hade serre problem med mer grejer än produktionen och skådespelarinsatserna. Klippningen var förfärlig. Soundtracket var ojämnt, opassande och irriterande (gick från kassrap till simcityljud) och kameramannen verkade lida av random parkinssons-anfall.
Det jag faktiskt gillade med Hancock var premissen med en tjurig fd. superhjälte som dricker och är arg men innerst inne bara vill bli älskad. Tänkte det hade kunnat göras bättre utan Will Smith. Tänkte lite på hur det skulle se ut. Kom att jag såg den filmen på bio för någon månad sen! Så kolla på Hell Boy 2 istället. Bra mycket bättre och mer kattungar för pengarna.

Föressten, vad var dealen med Will Smiths hår? det såg typ helt chemotherapy ut. Kan man bli flintis fläckvis?

Inga kommentarer: